Τετάρτη, 11 Σεπτεμβρίου 2019

Η ιστορια με το ΔΙΣΤΟΜΟ ... και τις ... αποζημειώσεις ...



Τζανής Γκούσκος
Οικονομολόγος - Συγγραφέας


Η ιστορία με το Δίστομο σπασμένη σε ταληράκια...
Κατ’ αρχήν συγχωρέστε μου την όποια επιφύλαξη θα εκφράσω για τις θριαμβολογίες ορισμένων σχετικά με το Δίστομο, αλλά με όσα έχω δει και ακούσει για τις Γερμανικές αποζημιώσεις και επειδή έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα με τα Κατοχικά δάνεια, νομίζω ότι δικαιούμαι άποψης και στο θέμα αυτό και όπως γνωρίζετε, πάντα μιλάω με στοιχεία και αποκωδικοποιώ αοριστίες.
Μάθαμε προ ημερών (4/9) για την απόφαση του Ανώτατου Συνταγματικού Δικαστηρίου της Ιταλίας, σύμφωνα με την οποία απέρριψε την προσφυγή της εταιρείας των γερμανικών σιδηροδρόμων που ζητούσε να ΜΗΝ γίνει δεκτή η κατάσχεση των εισπράξεων από τα εισιτήρια των ιταλικών σιδηροδρόμων που είχε αποφασίσει το Ιταλικό Συνταγματικό Δικαστήριο το 2014.
Αυτό σημαίνει ότι οι απόγονοι των θυμάτων του Διστόμου δικαιώθηκαν στον δικαστικό αγώνα που ξεκίνησαν πριν από χρόνια όσον αφορά τις αποζημιώσεις που απαιτούσαν για την σφαγή και τις καταστροφές που προκάλεσαν οι Γερμανοί στο Δίστομο (10/6/'44) και δύνανται πλέον (μέσω της Ιταλικής δικαιοσύνης) να προχωρήσουν σε κατάσχεση κάποιων περιουσιακών στοιχείων της Γερμανίας στην Ιταλία που αφορούν εν προκειμένω τις εισπράξεις από τα εισιτήρια των Ιταλικών κρατικών σιδηροδρόμων Ferrovie Dello Stato Italiane (FSI) στους οποίους συμμετέχουν οι Γερμανικοί κρατικοί σιδηρόδρομοι Deutsche Bahn International (DBI).
Να σημειωθεί ότι οι Διστομίτες, πριν καταφύγουν στα Ιταλικά δικαστήρια, είχαν δικαιωθεί και από τα ελληνικά δικαστήρια, συγκεκριμένα από το Πρωτοδικείο Λιβαδειάς (1997) καθώς και απ’ τον Άρειο Πάγο (2002), με τη διαφορά ότι, εδώ στην Ελλάδα υπάρχει ένα μικρό προβληματάκι διότι, σύμφωνα με το άρθρο 923 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, προκειμένου να γίνει εκτελεστή μια δικαστική απόφαση που αφορά άλλο κράτος (εν προκειμένω τη Γερμανία), απαιτείται να την υπογράψει πρώτα ο υπουργός Δικαιοσύνης και αφού τόσα χρόνια δεν βρέθηκε ΚΑΝΕΝΑΣ υπ. Δικαιοσύνης να την υπογράψει, κατέφυγαν στα Ιταλικά δικαστήρια...
Μέχρις εδώ όλα καλά, αλλά υπάρχει και συνέχεια...
Τον Ιούλιο του 2013 ο Σύριζα, ως αντιπολίτευση, κατηγορούσε την κυβέρνηση Σαμαρά ότι η σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στην προκλητικά χαμηλή τιμή των 300 εκατ. (όπως έλεγαν) ισοδυναμεί με ΜΕΓΑ σκάνδαλο και μετά από 3 χρόνια ακριβώς (7/2016) ο Σύριζα, ως κυβέρνηση πλέον, πούλησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ιταλική εταιρεία FSI έναντι 45 εκατ. ευρώ, δηλ. εφτά (7) φορές λιγότερο απ’ την τιμή του σκανδάλου...
Μέχρις εδώ όλα καλά, αλλά υπάρχει και συνέχεια...
Πως κατάφεραν και για ποιο λόγο πήραν οι Ιταλοί (FSI) τη δουλειά με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και όχι οι Γερμανοί (DBI) με τόσο χαμηλό τίμημα, όπου ακόμα και για το σκραπ να την έπαιρναν θα έδιναν πολύ παραπάνω... λες να μην πήραν χαμπάρι, ή να τους βρομούσε τέτοιο λαβράκι!
οπότε...
Μα τι θέλω και τα ψάχνω...
Πάμε ξανά πίσω στο 2013, τότε που ο Σταθάκης του Σύριζα κατηγορούσε τον Σαμαρά για σκάνδαλο κλπ., όπου ανακάλυψα ένα δημοσίευμα εκείνη την εποχή απ’ το «Πρώτο Θέμα» και αναφέρεται σ’ ένα σκανδαλάκι των Γερμανικών κρατικών σιδηροδρόμων (DBI) που καταγράφει η Süddeutsche Zeitung...
Γράφει μεταξύ άλλων η γερμανική εφημερίδα τότε (2013):
<από τα αποτελέσματα της έρευνας της εισαγγελίας της Φρανκφούρτης που διενεργήθη για διαφθορά στον τομέα των σιδηροδρόμων, η Deutsche Βahn φέρεται να έχει «δωροδοκήσει» με το ποσό των 315.000 ευρώ τα ελληνικά σιδηροδρομικά ταμεία, στο πλαίσιο του σχεδιασμού της γραμμής του Μετρό προς το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλο και προς την Κόρινθο.
Οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι ΔΕΝ θα συμμετάσχουν ξανά σε δουλειές στην Ελλάδα και τις συγκεκριμένες χώρες της Αφρικής, καθώς, όπως αναφέρεται στην απόφαση, υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να παραβιάζουν τους νόμους.
Οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι έχουν ήδη προχωρήσει σε διαδικασίες εσωτερικού ελέγχου εντοπίζοντας 37 υπόπτους για υποθέσεις διαφθοράς και πρόκειται να υποβάλουν αγωγές εναντίον τους, ενώ έχουν απομακρύνει τριάντα στελέχη της θυγατρικής Deutsche Bahn International (DBI), που φέρονται να εμπλέκονται σε υποθέσεις δωροδοκίας -μεταξύ αυτών και τον άλλοτε επικεφαλής της εταιρίας στην Ελλάδα.>
Αυτά λέει το δημοσίευμα το οποίο επισυνάπτω :
Πληροφορίες για αυτόν τον ιστότοπο
PROTOTHEMA.GR
Οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι δεν θα συμμετάσχουν ξανά σε δουλειές στην Ελλάδα και σε συγκεκριμένες χώρες της Αφρικής

Και αφού στη Γερμανία βούϊζαν τα ΜΜΕ, μήπως ακούστηκε κάτι στην Ελλάδα, ή κάποια ανάλογη δικαστική έρευνα που θα μπορούσε να στήσει στον τοίχο την Deutsche Bahn International (DBI) και να της πάρει το σκαλπ;;;
ή μήπως ακούστηκε κάποια δικαστική έρευνα για το πως και ποιοι κατάφεραν μέσα σε τρία (3) χρόνια να κουρέψουν την αξία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά 255 εκατ. και να την πουλήσουν κοψοχρονιάς στα 45 εκατ. ;;;
Όχι βέβαια!, τίποτα απ' αυτά δεν συνέβη, γιατί εδω πέρα δικαστές, πολιτικοί και ΜΜΕ παίζουν τις κουμπάρες, αλλά κι’ εμείς ξεχνάμε και τους χαριζόμαστε πολύ εύκολα.
Συμπέρασμα :
Οι Γερμανοί (DBI), αφού δεν μπορούσαν να μπουν απ’ την κυρία είσοδο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μπήκαν απ’ την πίσω πόρτα (μέσω FSI) και έχουν καβατζάρει πολύ περισσότερα απ’ τα 25 εκατ. που ζητάνε οι Διστομίτες και καλό είναι να μην πανηγυρίζουμε, γιατί, ότι ποσό και να δοθεί απ’ την DBI (αν και πότε...) έχει προκαταβληθεί επί 10.
Το μόνο καλό είναι ότι δημιουργείται ήδη ένα δεδικασμένο διεθνώς, πάνω στο οποίο μπορούμε να «πατήσουμε» και να διεκδικήσουμε απ’ την Γερμανία αποσπασματικά και σε σύνολο τις οφειλές της προς την Ελλάδα... 
Ακόμα και αν το επίσημο κράτος κωφεύει….
Ακόμα και αν οι πολιτικοί μας τα θάβουν…
Ακόμα και αν τα ΜΜΕ τα κάνουν γαργάρα…
ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: