Πέμπτη, 20 Ιουνίου 2019

ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΗ Η ΕΚΔΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ....



Προς την ΕΛΛΑΔΑ;;;


Η ιστορία αρχίζει μετά την κατάρρευση της Lehman Brothers και τις ζημιές που προκάλεσε στον χρηματοπιστωτικό τομέα (περί τα 25 τρις δολ.), καθώς και στην πτώση του παγκόσμιου εμπορίου (πάνω από 17%).
Η πτώση του εμπορίου θα χτυπήσει καίρια το ναυτιλιακό τομέα της Γερμανίας, όπου εκείνη την περίοδο είχαν επενδυθεί περί τα 400 δισ. ευρώ (είχαν το 45% των Containerships παγκοσμίως).
Στη συνέχεια, (την περίοδο 2011-12), οι γερμανικές τράπεζες (που είχαν τεράστια ανοίγματα) θ' αρχίσουν να περικόπτουν δραματικά τις πιστώσεις, με αποτέλεσμα πολλές ναυτιλιακές εταιρείες (της Γερμανίας) να οδηγούνται σε χρεοκοπία.
Κάποιοι οικονομολόγοι και τραπεζίτες εκεί, έκαναν λόγο για συστημική κρίση με απρόβλεπτες συνέπειες.
Οι τιμές σε νεότευκτα εμπορικά πλοία είχαν πέσει στο 25% και τα χτυπούσαν κυρίως Έλληνες εφοπλιστές που είχαν βρεθεί με ρευστότητα, ή εξασφάλιζαν κεφάλαια από Sity και D.J.
Έκτοτε, η εκδικητική συμπεριφορά της Γερμανίας θα εξελιχθεί σε δύο μέτωπα συγχρόνως,
(1) δόθηκαν κυβερνητικές εντολές να μην πουλάνε τα πλοία τους οι Γερμανοί σε Έλληνες εφοπλιστές!, και
(2) υποχρεώθηκε η Ελλάδα να στραγγαλιστεί μέσω των μνημονίων προκειμένου να μην χρεοκοπήσουν οι Γαλλικές και Γερμανικές τράπεζες που κατείχαν το 50% σχεδόν του ελληνικού δημ. χρέους.
Αυτά (και μέχρι εδώ) τα έχω περιγράψει απ΄το 2014 στο βιβλίο μου "Ιδού ο λογαριασμός κα Μέρκελ, 300 δις ευρώ απ' τα Κατοχικά δάνεια".
Όμως το θέμα για την Γερμανία δεν έκλεισε εκεί, διότι έψαχνε έναν ακόμα τρόπο να περιορίσει τις θαλάσσιες εμπορικές διαδρομές και τα ανάλογα κοστολόγια, κατ' επέκταση και την εξάρτησή της από το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο που κατέχει το 20% εξ' αυτών.
Τι άλλο καλύτερο, παρά ένας υδάτινος άξονας απ' το Αιγαίο μέχρι την κεντρική Ευρώπη, όπου θα παρακάμπτεται το Γιβραλτάρ και θα έχει η Γερμανία το πάνω χέρι σε υποδομές, ελέγχους, ποταμόπλοια κλπ.
Φτάνουμε σιγά - σιγά στη συμφωνία των Πρεσπών και στη σύνδεση Αξιού – Μοράβα - Δούναβη που είναι και το "αναπτυξιακό" project της συμφωνίας! και το οποίο θα χρηματοδοτηθεί ...απ' την Γερμανία! που ήθελε τόσο πολύ αυτή τη συμφωνία...!

Δεν υπάρχουν σχόλια: