Πέμπτη, 17 Μαΐου 2018

ΕΧΟΥΜΕ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΑ . . . ΤΑ ΤΡΩΜΕ ;



ΜΕΣΩ ΠΟΙΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΜΑΣ ΩΦΕΛΟΥΝ...



Φλαβονοειδείς ουσίες: Καρότα, πιπεριές, μούρα, ντομάτες. 
Πολλοί λένε ότι έχουν ιδιότητες που εμποδίζουν την εξάπλωση του καρκίνου..
Κάτι τέτοιο φυσικά, δεν είναι απλά και μόνο θέμα διατροφής, αλλά και κακών σκέψεων κι ένα σωρό άλλων παραγόντων.. 
Λυκοπένιο
Περιέχεται μέσα σε φρούτα και λαχανικά κόκκινου χρώματος.
Η ντομάτα είναι πλούσια σε λυκοπένη. 
Έχει δράσεις εναντίον του καρκίνου του προστάτη, μειώνει την κακή χοληστερόλη στο αίμα
 
Καροτινοειδείς ουσίες :
Περιλαμβάνουν τη β-καροτίνη και περιέχονται στα λαχανικά που έχουν χρώμα κίτρινο, πορτοκαλί όπως επίσης και στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά. 
Υπάρχουν επίσης και σε φρούτα όπως τα βερίκοκα. 
Τα καρότα, το σπανάκι, οι γλυκές πατάτες, οι ντομάτες περιέχουν επίσης καροτινοειδείς ουσίες στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και η λυκοπένη. 
Οι καροτινοειδείς ουσίες βοηθούν στη φυσιολογική ανάπτυξη 
των κυττάρων και αποτρέπουν την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων

Ισοφλαβόνες

Περιέχονται κυρίως στη σόγια και στα προϊόντα της. 
Φαίνεται ότι μειώνουν τον κίνδυνο για καρκίνο του μαστού. 
Σύμφωνα με ορισμένες έρευνες οι ισοφλαβόνες μειώνουν τη χοληστερόλη και μειώνουν τον κίνδυνο απώλειας οστικής μάζας 
 alt
Σουλφίδια (allyl sulfides): 
Περιέχονται στο σκόρδο, στα κρεμμύδια, στο πράσο.
Βοηθούν εναντίον του καρκίνου του παχέος εντέρου, του στομαχιού, του πνεύμονα. 
Βελτιώνουν τη δράση του ανοσοποιητικού συστήματος και μειώνουν τα επίπεδα της χοληστερόλης στο αίμα  
 Î£Ï‡ÎµÏ„ική εικόνα
Τα θαλασσινά παρέχουν αυξημένες ποσότητες σεληνίου, ω-3 και ω-6 λιπαρών οξέων βελτιώνοντας την καρδιακή και νευρική λειτουργία και το λιπιδαιμικό προφίλ του οργανισμού. 
Επίσης, αποτελούν πλούσια πηγή βιταμίνης Β12
Η μόνη ίσως ανησυχία σχετικά με το νηστίσιμο διαιτολόγιο αφορά στην κάλυψη των αναγκών σε  ασβέστιο και σίδηρο.
Για αυτό το λόγο τα παιδιά, οι έφηβοι, οι εγκυμονούσες και οι γυναίκες σε γαλουχίαδεν θα πρέπει να νηστεύουν για μεγάλα χρονικά διαστήματα και όταν το κάνουν να γίνεται μόνο με την βοήθεια κάποιου ειδικού διαιτολόγου.  
Καλές πηγές ασβεστίου φυτικής προέλευσης είναι : 
Οι Ξηροί Καρποί (Κυρίως Τα Αμύγδαλα), Το Μπρόκολο, Το Κουνουπίδι, Το Λάχανο, Οι Μπάμιες, Ο Χαλβάς, Το Σουσάμι, Το Γάλα Σόγιας Και Τα Πράσινα Φυλλώδη Λαχανικά.  
 Î£Ï‡ÎµÏ„ική εικόνα
Πηγές σιδήρου φυτική προέλευσης : τα όσπρια (κυρίως φακές, φασόλια μαυρομάτικα), οι ξηροί καρποί, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά (π.χ. σπανάκι), τα αποξηραμένα φρούτα και τα θαλασσινά. 
Όμως πρέπει τα τρόφιμα αυτά να καταναλώνονται σε συνδυασμό με  βιταμίνη C, για παράδειγμα από χυμούς φρούτων ή ντομάτα, που μεγιστοποιεί την απορρόφηση του Μη-Αιμικού Σιδήρου.
Επιπλέον το  β-καροτένιο που βρίσκεται στο καρότο και το μηλικό οξύ που βρίσκεται στο λευκό κρασί ενισχύουν την απορρόφηση του μη-αιμικού σιδήρου
 Î‘ποτέλεσμα εικόνας για ΚΑΡΟΤΈΝΙΟ
Πιθανές ελλείψεις στην περιόδου της νηστείας μπορεί να προκύψουν σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, που είναι  υπεύθυνες για την ομαλή λειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος. 
Όμως πλούσιες φυτικές τροφές είναι οι ξηροί καρποί, ο χαλβάς, το ταχίνι.  
Το βεβαιο είναι ότι το διαιτολόγιο σ' αυτή την περίοδο μπορεί να είναι απόλυτα ισορροπημένο, χωρίς καμιά διατροφική ανεπάρκεια, εφόσον χτιστεί σωστά και λάβει υπόψιν όλες τις εναλλακτικές πηγές θρεπτικών συστατικών.