Σάββατο, 5 Νοεμβρίου 2016

Κραταιά Σκέπη της Ρωμιοσύνης η ΤΙΜΙΑ ΖΩΝΗ που κρατάει γη και ουρανό !

%cf%84%ce%bf-%cf%83%cf%84%ce%bf%ce%bb%ce%b9%ce%b4%ce%b9-%cf%84%ce%b7%cf%83-%cf%81%cf%89%ce%bc%ce%b9%ce%bf%cf%83%cf%85%ce%bd%ce%b7%cf%83

Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
Πριν λίγο καιρό και ενώ οι Ρώσοι διαθέτουν τα καλύτερα στρατηγικά πυρηνικά και άλλα συμβατικά-τακτικά όπλα ζήτησαν από το ΠΕΡΙΒΟΛΙ της ΠΑΝΑΓΙΑΣ μας το πνευματικό όπλο της ΤΙΜΙΑΣ ΖΩΝΗΣ της Υπεραγίας Θεοτόκου για να τους ευλογήσει από άκρο σε άκρο της αχανούς ρωσικής γης και κατά συρροή το προσκύνησαν σεβαστικά.

Οι Ρώσοι γνωρίζουν πιο είναι το πλέον αδιαφιλονίκητο ισχυρό όπλο.
ΕΜΕΙΣ το γνωρίζουμε άραγε;
Πολλοί ομιλούν για έκτακτα σεισμικά φαινόμενα και όμως στην Πόλη των Πατρών το απόγευμα της Παρασκευής 4 Νοεμβρίου προς τα ξημερώματα του Σαββάτου έγινε μεγάλος ΣΕΙΣΜΟΣ με την υποδοχή και την τελεσθείσα αγρυπνία προς τιμή της Έλευσης της ΤΙΜΙΑΣ ΖΩΝΗΣ της Υπεραγίας Θεοτόκου.
Ολάκερη η πόλη των Πατρών περικύκλωσε τον καθεδρικό Ιερό Ναό του Αποστόλου Ανδρέα προσμένοντας την επίσκεψη της Αγιαστικής Χάριτος της ΠΑΝΑΓΙΑΣ μας.
Είμασταν εκεί και γίναμε μάρτυρες της ΠΙΣΤΗΣ και του Σεβασμού ενός λαού που υποφέρει στις μέρες μας τα πάνδεινα από απάνθρωπες πολιτικές.
Τώρα λοιπόν που μας περίζωσαν οι εχθροί και η διαστροφή της αμαρτίας είναι ανάγκη να καταφύγουμε στα στρατηγικά πνευματικά μας όπλα, αυτά που για τους άπιστους και τους δόλιους θεομπαίχτες είναι ανύπαρκτα ώστε η σωτηρία της Ελλάδος να ομοιάζει σαν ένα κακόγουστο παραμύθι.
Ποιο προσωπικό αντικείμενο-σέβασμα που φορούσε η ΠΑΝΑΓΙΑ μας κατάσαρκα σφράγιζε τα μεγάλα γεγονότα της ΕΝΘΕΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ από την Γέννηση του Θεανθρώπου , μέχρι την Σταύρωση και την ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ;
Η ΤΙΜΙΑ ΖΩΝΗ της Υπεραγίας Θεοτόκου περίζωνε μητρικά τον ΑΧΩΡΗΤΟ και η ΤΙΜΙΑ ΖΩΝΗ που ενέδυε την ΠΑΝΑΓΙΑ μας κήδευε με τις άλλες μυροφόρες τον ΠΛΑΣΤΗ και ΠΟΙΗΤΗ του ΠΑΝΤΟΣ.
Άρα δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι το Σέβασμα της ΤΙΜΙΑΣ ΖΩΝΗΣ κρατάει τον Ουρανό και την Γη.
Δηλ. ομιλούμε πλέον κατά σχήμα λόγου για "διαστημικό όπλο" αδιευκρίνιστης ισχύος…
Έφτασε η ώρα που το πανίσχυρο αυτό όπλο θα πυροδοτηθεί πνευματικά για την σωτηρία της ανθρωπότητας.
Το όπλο όμως αυτό θα πυροδοτηθεί αναγκαστικά από φοβερές γεωπολιτικές εξελίξεις για να δούμε την υπέρβαση του ΘΕΙΟΥ και να μετρήσουμε την ολιγοπιστία μας.
Η ΤΙΜΙΑ ΖΩΝΗ δεν σφράγισε μόνο όλα τα γεγονότα της ΕΝΘΕΗΣ ΒΙΟΤΗΣ της ΠΑΝΑΓΙΑΣ αλλά σφράγισε και τα γεγονότα της υπερχλιετούς πνευματικής αυτοκρατορίας της Ρωμιοσύνης σκεπάζοντας αυτήν με την Αγιαστική Δύναμη ΤΗΣ.
« Θεοτόκος μέχρι τν Κοίμησή της παρέμεινε στ εροσόλυμα κα ταν μέλος τς πρώτης κκλησίας. Τ φροντίδα της εχε ναλάβει γαπημένος μαθητς το Κυρίου, Εαγγελιστς ωάννης.

Ο τελευταες στιγμς τς πίγειας ζως της εναι θαυμαστς κα συγκινητικές. Κοντ της βρέθηκαν ο πόστολοι ο ποοι φτασαν π τ πέρατα τς οκουμένης στ εροσόλυμα μ τρόπο θαυμαστό, «π νεφελν».
Κα τότε, διος Κύριος μφανίστηκε θριαμβευτικ «π νεφελν», μ τ συνοδεία πλήθους γγέλων. Θεοτόκος προσευχήθηκε στν Υό της, παρηγόρησε τος ποστόλους κα ποσχέθηκε τι θ εναι πάντα κοντ στν κκλησία γι ν μεσιτεύει στν Υό της κα παρέδωσε τν πανάμωμη ψυχή της στν Κύριο.
Ο πόστολοι ναπόθεσαν τν γία Σορ τς Θεοτόκου σ «καινν μνημεον» στ Γεθσημανή. κε γία λένη ργότερα κτισε τ να τς Κοιμήσεως. Τρες μέρες μετ τν κοίμηση κατέβηκε Κύριος μ τ συνοδεία τν ρχαγγέλων Μιχαλ κα Γαβριλ κα πλήθους γγέλων.
ρχάγγελος Μιχαλ μ ντολ το Κυρίου παρέλαβε τν γία Σορ τς Θεοτόκου κα λοι μαζ νλθαν στος ορανούς. θαυμαστ Μετάσταση τς Θεομήτορος εχε συντελεστε. Τ ερ Σμα της νώθηκε πάλι μ τν γν ψυχή της.
πόστολος Θωμς ταν μόνος π τος ποστόλους πο εδε τ θαυμαστ Μετάσταση τς Θεοτόκου. Δν εχε μπορέσει ν παρευρεθε στν κηδεία της ερισκόμενος στς νδίες. κε, μετ π τρες μέρες, κα ν τελοσε τ Θεία Λειτουργία, βρέθηκε στ Γεθσημαν μ θαυμαστ τρόπο κα εδε λα σα συνέβησαν.
Τότε παρακάλεσε τν Παναγία ν το δώσει γι ελογία τ Ζώνη της. Κα κείνη, καθς νέβαινε στος ορανούς, το ριξε τ ερ κειμήλιο «πρς δόξαν κήρατον, νερχομένη γνή, χειρί σου δεδώρησαι τ ποστόλ Θωμ τν πάνσεπτον Ζώνην σου» ψάλλουμε στ πολυτίκιο τς ορτς τς Καταθέσεως τς Τιμίας Ζώνης.
πόστολος Θωμς στ συνέχεια πληροφόρησε κα τος πόλοιπους ποστόλους γι τ θαυμαστ ατ γεγονότα κα τος δειξε τν γία Ζώνη τς Παναγίας.
κενοι δοξολόγησαν τν Θε κα το ζήτησαν ν τος ελογήσει, καθς ταν μόνος πο ξιώθηκε ν δε τν νδοξη Μετάσταση τς Θεοτόκου.
Τ διαφύλαξη τς γίας Ζώνης νέλαβαν δύο φτωχς κα εσεβες γυνακες στ εροσόλυμα, ο ποες φρόντιζαν τν Θεοτόκο. Παρέλαβαν μ ελάβεια τ ερ κειμήλιο κα π τότε τ ργο τς διαφύλαξής του συνέχιζε π γενι σ γενι μία ελαβς παρθένος καταγομένη π τν οκογένεια ατή.
νακομιδ τς Τιμίας Ζώνης κα μεταφορά της στν Κωνσταντινούπολη γινε π τν ατοκράτορα ρκάδιο (395-408). ποδοχ το ερο λειψάνου στ Βασιλεύουσα ταν λαμπρότατη. ατοκράτορας κατέθεσε τν Τιμία Ζώνη τς Θεοτόκου σ λειψανοθήκη πο νόμασε «γίαν σορόν». κατάθεση γινε στς 31 Αγούστου, τελευταία μέρα το κκλησιαστικο τους. Στν πόλη το γίου Κωνσταντίνου, τς ποίας πέρμαχος Στρατηγς κα Προστάτις ταν Θεοτόκος, θ φυλασσόταν πλέον γία Ζώνη τς Θεομήτορος.
κόρη το ρκάδιου, ατοκράτειρα Πουλχερία, νήγειρε λαμπρ να πρς τιμ τς Παναγίας, τν περίφημο να τς Θεοτόκου τν Χαλκοπρατείων. (Χαλκοπράτεια νομαζόταν συνοικία που κτίστηκε ναός τ νομά της συνοικία τ λαβε π τ γεγονς τι κε πρν κατασκευάζονταν κα πωλονταν χάλκινα ντικείμενα).
Στ να ατ ατοκράτειρα κατέθεσε τν γία Ζώνη τς Παναγίας. δια μάλιστα Πουλχερία κέντησε μ χρυσ κλωστ τν Τιμία Ζώνη διακοσμώντας την. χρυσ ατ κλωστ εναι εδιάκριτη κα σήμερα στ τμμα πο φυλάσσεται στν ερ Μον Βατοπαιδίου.
ατοκράτορας ουστνος Β΄ κα σύζυγός του Σοφία νακαίνισαν τν ερ να τν Χαλκοπρατείων κα νήγειραν κε κα τ παρεκκλήσιο τς γίας Σορο. κε, μέσα σ λειψανοθήκη κα πάνω στν γία Τράπεζα, φυλασσόταν Τιμία Ζώνη τς Θεοτόκου.
Πλθος πιστν συνέρρεαν γι ν τν προσκυνήσουν μ ελάβεια ζητώντας π τν Παναγία ν μεσιτεύσει μ τς πρεσβεες της στν Κύριο. Πλθος θαυμάτων πιτέλεσε Τιμία Ζώνη. νθρωποι δυστυχισμένοι κα πονεμένοι βρκαν λύτρωση μ τ θαυματουργ δύναμη το γίου λειψάνου.
Γι τ λόγο ατ μνήθηκε π φημισμένους νθρώπους τς ποχς. Μ τ χάρη τς Παναγίας καθαγιάζει τος πιστος πο προσέρχονται ελαβικ γι ν τ προσκυνήσουν τος νυψώνει π τ φθορά, τος παλλάσσει π σθένειες κα θλίψεις.
Στ συνέχεια γία Ζώνη τεμαχίστηκε κα τεμάχιά της μεταφέρθηκαν σ διάφορους ναος τς Κωνσταντινούπολης. Μετ τν λωση τς Πόλης π τος Σταυροφόρους τ 1204, κάποια τεμάχια ρπάχτηκαν π τος βάρβαρους κα πολίτιστους κατακτητς κα μεταφέρθηκαν στ Δύση.
να μέρος μως διασώθηκε κα παρέμεινε στν Κωνσταντινούπολη κα μετ τν πελευθέρωση τς Πόλης π τν Μιχαλ Η΄ Παλαιολόγο. Φυλασσόταν στν ερ να τς Θεοτόκου τν Βλαχερνν. τελευταία ναφορ γι τ γιο λείψανο εναι νς νώνυμου Ρώσου προσκυνητ στν Κωνσταντινούπολη μεταξύ το 1424 κα 1453.
Μετ τν λωση τς Κωνσταντινούπολης π τος Τούρκους τ 1453, εναι γνωστο τί πέγινε τ πόλοιπο μέρος τς γίας Ζώνης στ συνέχεια. τσι τ μοναδικ σωζόμενο τμμα εναι ατ πο φυλάσσεται στν ερ Μον Βατοπαιδίου καθώς μ ξαιρετικ περιπετειώδη τρόπο φτασε κε.
γιος Κωνσταντνος εχε κατασκευάσει ναν χρυσ σταυρ γι ν τν προστατεύει στς κστρατεες. Στ μέση του σταυρο εχε τοποθετηθε τεμάχιο Τιμίου Ξύλου. σταυρς φερε πίσης θκες μ για λείψανα Μαρτύρων, κα να τεμάχιο τς Τιμίας Ζώνης. λοι ο βυζαντινο ατοκράτορες παιρναν ατν τν σταυρ στς κστρατεες. Τ διο πραξε κα ατοκράτορας σαάκιος Β΄ γγελος (1185-1195) σ μι κστρατεία ναντίον το γεμόνα τν Βουλγάρων σάν. Νικήθηκε μως κα μέσα στν πανικ νας ερέας τν πέταξε στ ποτάμι γι ν μν τν βεβηλώσουν ο χθροί. Μετ π μερικς μέρες μως ο Βούλγαροι τν βρήκαν κα τσι πέρασε στ χέρια το σν.
Ο Βούλγαροι γεμόνες μιμούμενοι τος Βυζαντινος ατοκράτορες παιρναν μαζί τους στς κστρατεες τν σταυρό. Σ μία μάχη μως ναντίον τν Σέρβων βουλγαρικς στρατς νικήθηκε π τν Σέρβο γεμόνα Λάζαρο (1371-1389). Λάζαρος ργότερα δώρισε τ σταυρ το γίου Κωνσταντίνου στν ερ Μον Βατοπαιδίου μαζ μ τ τεμάχιο τς Τιμίας Ζώνης.
Ο γιοι Πατέρες τς ερς Μονς διασζουν κα μία παράδοση σύμφωνα μ τν ποία Τιμία Ζώνη τς Θεοτόκου φιερώθηκε στν ερ Μον Βατοπαιδίου π τν ατοκράτορα ωάννη ΣΤ΄ Καντακουζην (1341-1354), ποος στ συνέχεια παραιτήθηκε π τ ξίωμα, κάρη μοναχς μ τ νομα ωάσαφ κα μόνασε στν ερ Μον Βατοπαιδίου» Σύγγελης Κωνσταντνος agiazoni.gr/index.php
Καλά τα λέει ο Γιάννης Ρίτσος

«Τη Ρωμιοσύνη μην την κλαις, — εκεί που πάει να σκύψει
με το σουγιά στο κόκαλο, με το λουρί στο σβέρκο,

Νά τη, πετιέται αποξαρχής κι αντρειεύει και θεριεύει
και καμακώνει το θεριό με το καμάκι του ήλιου.»
Ποιήματα. 1963-1972, τ. Ι΄, Κέδρος, Αθήνα 1989, σ. 160]


Τη Ρωμιοσύνη μην την κλαις γιατί έχει ΚΡΑΤΑΙΑ ΣΚΕΠΗ την ΤΙΜΙΑ ΖΩΝΗ της ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ.
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας